torstai 23. huhtikuuta 2015

Portaat auton renkaista

Monta vuotta olen miettinyt miten saisin alapihalle menevään rinteeseen portaat. Jostain syystä kaikki oikaisee tuosta rinteestä ylös jaksamatta kiertää tietä pitkin. Varsinkin sateella tuo rinne on hiukan liukas eikä ihan turvallinen oikomispaikka, mutta silti sitä kautta tulee kuljettua. Löysin pinterestistä idean renkaista tehdyistä portaista ja se oli niin helppo toteuttaa ilman sen kummoisempaa rakentamista, että raahasin kaikki vanhat renkaat joita olen kerännyt kukkapenkkejä varten rinteeseen ja aloin sovitella niitä päällekäin. Yllättävän helppo homma paljon ei tarvinnut kaivaa reunaa pois vaan asettelin renkaat päällekäin ja täytin hiekalla. Multaa kärrättiin reunoille ja siirsin herttavuorenkilvet joita olin istuttanut pikaisesti tilapäiseen kukkapenkkiin odottamaan parempaa paikkaa. Olen joskus nähnyt niitä juuri pihojen rinteissä ja mielestäni ne sopivat kyseisiin paikkoihin todella hyvin, siksi olin jo pitkään suunnitellut että jonain päivänä siirrän ne tuohon rinteeseen kasvamaan. Tuohon rinteeseen kärrätty multa vaan ei meinaa pysyä paikoillaan, että voi olla että sateen jälkeen se on valunut alas.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti